Wybuch reakcji niepożądanych związanych ze skażoną heparyną ad 7

Niektóre objawy były jawne (np. Obrzęk twarzy), inne były bardziej subtelne (np. Zaczerwienienie), a wiele z nich nie było rzadkością u pacjentów poddawanych hemodializie lub leczeniu stanów sercowych (np. Niedociśnienie i duszność). Nasza początkowa definicja przypadku była celowo szeroka, aby pomieścić wiele prezentacji i potencjalnych źródeł reakcji typu alergicznego bez wyraźnej przyczyny lub mechanizmu. Podobne objawy niepożądane zostały udokumentowane wśród pacjentów poddawanych dializie i w przeszłości przypisywano je wielu przyczynom, w tym błonom dializacyjnym, zanieczyszczeniom wody, pozostałym środkom dezynfekującym i lekom, takim jak inhibitory ACE. 9-11. Systemowa odpowiedź zapalna została również opisana w ustawieniu obejścia sercowo-płucnego i została przypisana do aktywacji układu kontaktowego wynikającego z oddziaływania krwi ze sztucznymi powierzchniami obwodu obejściowego i innych mechanizmów, które aktywują szlak kinin-kalikreina, układ dopełniacza i inne układy.12
Sama heparyna rzadko powoduje objawy, takie jak obrzęk naczynioruchowy, które obserwowano w tym badaniu. [13] Heparyna ma właściwości przeciwzapalne, a stosowanie urządzeń pokrytych heparyną zmniejsza ryzyko reakcji zapalnej. sporadyczne działania niepożądane związane z heparyną, które zostały przypisane białkom zwierzęcym lub alergenom zwierzęcym, 2 najbardziej niepożądane zdarzenia zgłoszone w związku z produktami heparynowymi były wynikiem wewnętrznego lub zewnętrznego zanieczyszczenia mikrobiologicznego.18-20
Różne objawy kliniczne obserwowano u pacjentów z reakcjami niepożądanymi, u których zastosowano heparynę zanieczyszczoną przez OSCS. Chociaż najczęściej występowało niedociśnienie tętnicze, u większego odsetka pacjentów występowały nudności, duszność, wymioty, mrowienie, uderzenia gorąca i obfite pocenie się. Pokrzywka nie była istotną cechą u pacjentów z przypadkami. Odkrycie to jest zgodne z reakcjami, w których nie pośredniczą komórki tuczne i wspiera rolę bradykininy i innych mediatorów.21 Ponadto nie było zasadniczej różnicy między reakcjami, które wystąpiły w wyniku heparyny zanieczyszczonej OSCS a reakcjami, które wystąpiły jako wynik heparyny zanieczyszczonej wysokim stężeniem OSCS (> 20%). To odkrycie może być zgodne z danymi wykazującymi, że przy stężeniach klinicznych heparyny (2,5 i 25 .g na mililitr) poziom aktywacji kalikreiny jest podobny, niezależnie od stężenia OSCS. Ponadto stosunkowo rzadka potrzeba oceny pacjentów z przypadkami w oddziale ratunkowym lub hospitalizacji potwierdza pogląd, że objawy kliniczne tych działań niepożądanych były w większości przejściowe.
Dwadzieścia sześć procent przypadków przyjmowało inhibitor ACE, gdy otrzymywała heparynę zanieczyszczoną przez OSCS i wystąpiła reakcja. Inhibitory ACE powodują nagromadzenie bradykininy, a zatem można oczekiwać, że będą predysponować pacjentów do reakcji lub pogarszać reakcję. Częstość stosowania inhibitora ACE u pacjentów, którzy otrzymali heparynę zanieczyszczoną przez OSCS w tych ośrodkach, ale nie wystąpiły reakcje, jest nieznana. W dwóch badaniach u pacjentów poddawanych hemodializie częstość stosowania inhibitora ACE wynosiła 24% i 51%, 22,23 sugerujących, że częstość występowania wśród pacjentów przypadku w tym badaniu nie była większa niż oczekiwano.
Na podstawie dostępnych dowodów wydaje się, że mechanizm alergiczny jest mało prawdopodobną przyczyną tych reakcji
[przypisy: implanty zębów Kraków, dentysta bielsko, leczenie kanałowe pod mikroskopem ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bielsko implanty zębów Kraków leczenie kanałowe pod mikroskopem