Molekularne dowody na przenoszenie wirusa Ebola drogą płciową ad

11 miesięcy ago

Próbki krwi od pacjenta zostały potwierdzone jako dodatnie dla RNA EBOV za pomocą ilościowego testu odwrotnej transkryptazy-reakcji łańcuchowej polimerazy (RT-PCR) w Laboratorium Eternal Love Winning Africa (ELWA) w Paynesville, Liberia. Pacjent zmarł 27 marca 2015 r. Badanie przypadku nie wykazało natychmiastowego źródła zakażenia, takiego jak kontakt z pacjentami z ostrym EVD. Jednak pacjentka poinformowała, że w dniu 7 marca 2015 r. Odbyła stosunek płciowy bez zabezpieczenia z mężczyzną z Liberii, który przeżył EVD.8 Po diagnozie EVD u pacjenta, zidentyfikowano 192 kontakty, 11 z których wszyscy byli wolni od objawów klinicznych.
Ocalały mieszkał również w hrabstwie Montserrado. Kilku członków jego rodziny miało EVD, poczynając od końca sierpnia 2014 r. Starszy brat zmarłego, który 22 sierpnia miał objawy kliniczne EVD zmarł w nocy 5-6 września 2014 r. I potwierdzono, że jest pozytywny EBOV RNA za pomocą ilościowego badania RT-PCR po śmierci. Ocenia się, że osoba, która przeżyła, miała objawy EVD od 9 września 2014 r., Co jest szacowaną datą triagu, 8 lat, a 23 września został przyjęty do pobliskiego ośrodka leczenia chorób zakaźnych wirusa Ebola na Wyspie Island.
Ilościowe testy RT-PCR dla EBOV RNA w pierwszej próbie pobranej krwi pacjenta 28 września dały niejednoznaczne wyniki. Wielokrotne testowanie tej próbki 29 września dało wynik ujemny dla EBOV. Kolejny test przeprowadzony 3 października (prawdopodobnie z drugiej próbki krwi, chociaż ta informacja nie mogła zostać potwierdzona z powodu braku zapisu próbki) również był negatywny. Ocalony został wypisany z jednostki leczenia eboli 7 października i nie zgłosił żadnej późniejszej choroby.
20 września pojawiły się kliniczne objawy EVD u byłej żony poszkodowanego, który był oddzielony od tego, który przeżył. Została przyjęta do oddziału leczenia Ebola ELWA 24 września i zmarła następnego dnia.
W wyniku dochodzenia w sprawie choroby pacjenta, osoba pozostała przy życiu dobrowolnie dostarczyła próbkę krwi 23 marca 2015 r., A próbkę nasienia 27 marca 2015 r. (199 dni po oszacowanym początku EVD i 175 dni po krwi osoby pozostającej przy życiu) testowane ujemne dla EBOV). Próbka krwi testowała wynik ujemny dla EBOV RNA w ilościowym teście RT-PCR, ale próbka uzyskała wynik pozytywny dla specyficznych dla EBOV specyficznych dla glikoproteiny i swoistych dla nukleoprotein przeciwciał IgG.8 Próbka nasienia dała wynik pozytywny dla RNA EBOV w ilościowym teście RT-PCR, ale próby do wirusa kultury nie powiodły się.
Ryc. 1. Ramy czasowe badań klinicznych dla pacjentów i osób pozostałych przy życiu od września 2014 r. Do maja 2015 r. Przedstawiono najważniejsze daty dotyczące występowania wirusa Ebola (EVD), badań diagnostycznych i wyników leczenia osoby, która przeżyła (S) i pacjenta (P). Poziome słupki szacują liczbę dni utrzymywania się wirusa Ebola (EBOV) od daty wystąpienia choroby i od daty klirensu z krwi. ETU oznacza jednostkę leczącą ebolę.
28 kwietnia (32 dni później) osoba, która przeżyła, dostarczyła drugą próbkę nasienia do badań diagnostycznych w Liberyjskim Narodowym Laboratorium Referencyjnym Zdrowia Publicznego w hrabstwie Margibi. W ilościowym teście RT-PCR nie wykryto RNA EBOV
[więcej w: angio tk tętnic wieńcowych, co ile oddawanie krwi, angio tk tętnic wieńcowych implanty ]

0 thoughts on “Molekularne dowody na przenoszenie wirusa Ebola drogą płciową ad”