Krwotok do tkanek może przedstawiać się różnie w zależności od ilości wylanej krwi. Mogą, więc powstać tzw. krwotoki punkcikowe, oraz podbiegnięcia lub siniaki, jeżeli więcej krwi przeszło poza naczynia. Duże ilości szybko wylanej krwi do tkanek powodują powstawanie tzw. krwiaków, wyglądających jak guzy. W zależności od roli, jaką spełnia tkanka, w której powstał wylew krwawy, mogą wystąpić różne, niekiedy ciężkie objawy chorobowe. Wylew krwawy do mózgu nawet drobny lub punkcikowaty powoduje uszkodzenie ośrodków nerwowych z ciężkimi następstwami w postaci porażeń, a często śmierci. Wylew krwawy do worka osierdziowego wywołuje tzw. tampon do serca, w której serce nie może spełniać swojej pracy, gdyż rozkurcz jego staje się niemożliwy. Jeżeli powstanie krwotok do jamy opłucnej, brzusznej lub do żołądka, to w związku z dużą pojemnością tych jam wystąpi ogólne zaburzenie krążenia, jak to widzimy w dużych krwotokach wewnętrznych. Ustrój broni się przed krwotokiem przez wytworzenie skrzepu. Wyciekła, bowiem krew krzepnie i mechanicznie zatyka otwór w naczyniu. Nie tylko jednak zewnętrzny skrzep zamyka otwór w naczyniu. W związku, bowiem z uszkodzeniem śródbłonka naczyniowego staje się on mniej gładki i w miejscu tym tworzy się skrzeplina zamykająca otwór naczynia od wewnątrz, dzięki czemu wypływ krwi zostaje zatrzymany. [patrz też: uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych kolejkaia implanty, uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych kolejka, leki przeciwbólowe na receptę lista ]

Powiązane tematy z artykułem: humektant leki przeciwbólowe na receptę lista uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych kolejka