Alfuzosyna i objawy przewlekłego zespołu chronicznego zapalenia prostaty i bólu miednicy

U mężczyzn z chronicznym syndromem zapalenia gruczołu krokowego z przewlekłym bólem miednicy leczenie blokerami receptora alfa-adrenergicznego we wczesnym okresie choroby było skuteczne w niektórych, ale nie we wszystkich, stosunkowo niewielkich randomizowanych badaniach klinicznych. Metody
Przeprowadziliśmy wieloośrodkowe, randomizowane, podwójnie ślepe, kontrolowane placebo badanie w celu oceny skuteczności alfuzosyny, blokera receptora .-adrenergicznego, w zmniejszaniu objawów u mężczyzn z przewlekłym zespołem zapalenia gruczołu krokowego z przewlekłym bólem miednicy. Uczestnictwo w badaniu wymagało diagnozy stanu w ciągu ostatnich 2 lat i braku wcześniejszego leczenia blokerem receptora alfa-adrenergicznego. Mężczyźni byli losowo przydzielani do leczenia przez 12 tygodni za pomocą 10 mg alfuzosyny na dzień lub placebo. Pierwszorzędowym rezultatem było zmniejszenie o co najmniej 4 punktów (od wartości początkowej do 12 tygodni) w ocenie National Institutes of Health przewlekłego zapalenia gruczołu krokowego (NIH-CPSI) (zakres, od 0 do 43, wyższe wyniki oznaczają ostrzejsze objawy) . 4-punktowe zmniejszenie to minimalna klinicznie istotna różnica w wyniku.
Wyniki
Łącznie 272 zakwalifikowanych uczestników poddano randomizacji, aw obu grupach badawczych 49,3% uczestników miało spadek o co najmniej 4 punkty w ich całkowitym wyniku NIH-CPSI (różnica w częstości związana z alfuzosyną, 0,1%, 95% przedział ufności, – 11,2 do 11,0; P = 0,99). Ponadto ogólna ocena odpowiedzi wykazała podobne wskaźniki odpowiedzi po 12 tygodniach: 33,6% w grupie placebo i 34,8% w grupie alfuzosyny (p = 0,90). Wskaźniki zdarzeń niepożądanych w obu grupach były również podobne.
Wnioski
Nasze odkrycia nie wspierają stosowania alfuzosyny w celu zmniejszenia objawów przewlekłego zapalenia gruczołu krokowego – zespołu przewlekłego bólu miednicy u mężczyzn, którzy nie otrzymywali wcześniej leczenia alfa-blokerem. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00103402.)
Wprowadzenie
Zapalenie gruczołu krokowego jest powszechnym i kosztownym stanem chorobowym, z przewlekłym zespołem zapalenia gruczołu krokowego z przewlekłym bólem miednicy, najczęstszym podtypem spotykanym przez lekarzy rodzinnych, internistów i urologów.1-3 Mężczyźni z przewlekłym zespołem bólu miednicy z przewlekłym zapaleniem gruczołu krokowego cierpią na chroniczny ból narządów moczowo-płciowych, cechę charakterystyczną Objawy tego zespołu, ale także zgłaszają zaburzenia czynności układu moczowego i seksualnego, 4 które mają negatywny wpływ na jakość życia. [6] Częstość występowania rozpoznanego przez lekarza zapalenia gruczołu krokowego w jednej społeczności amerykańskiej wynosiła 9% 7; populacyjne badania objawów wskazują, że częstość występowania objawów podobnych do prostaty wynosi między 6 a 12% .8 U większości mężczyzn, u których objawy utrzymują się dłużej niż 3 miesiące, przyczyna objawów jest uważana za niezakaźną.1 Co to było. poprzednio określane jako diagnoza bezbakteryjnego zapalenia gruczołu krokowego i prostatodynia nazywa się teraz chronicznym syndromem zapalenia gruczołu krokowego-chronicznym zespołem bólu miednicy.
Pomimo braku potwierdzających dowodów z badań klinicznych10-12 i prawdopodobieństwa wystąpienia przyczyny niezakaźnej, 1,9 leków przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych często uważa się za podstawę terapii lekowej tego zespołu.13 Ostatnie badanie wykazało, że u mężczyzn z objawami charakterystyczne dla zespołu przewlekłego zapalenia gruczołu krokowego-przewlekłego bólu miednicy, ponad 75% lekarzy pierwszego kontaktu przepisuje antybiotyki co najmniej przez połowę czasu, podczas gdy ponad 50% regularnie zaleca leki przeciwzapalne.
Wyniki kilku badań kontrolowanych placebo, 14-17, ale nie wszystkie z nich11 wskazują, że leczenie antagonistami receptorów alfa-adrenergicznych może być skuteczne w zmniejszaniu objawów u mężczyzn z tym zespołem, szczególnie u tych, którzy wcześniej nie byli leczeni te leki i które miały objawy przez stosunkowo krótki czas (mniej niż rok)
[przypisy: rumień nekrolityczny wędrujący, co ile oddawanie krwi, neurolog w koninie ]

Powiązane tematy z artykułem: co ile oddawanie krwi neurolog w koninie rumień nekrolityczny wędrujący