Zator powstaly z przeniesienia pradem krwi czasteczki skrzepliny

Zator powstały z przeniesienia prądem krwi cząsteczki skrzepliny spotyka się najczęściej w związku z wadami zastawek serca lub skrzeplinami dużych naczyń żylnych. Zator cząsteczkami narządów miąższowych powstaje wskutek urazów tych narządów lub ich zwyrodnienia, np. śledziony i wątroby. Warunkiem powstawania tego typu zatoru jest uszkodzenie naczyń żylnych w narządzie, do których przedostanie się czop z komórek miąższowych. Zwykle liczba oderwanych komórek jest niewielka, dlatego też zator ten nie wywołuje większych następstw w krążeniu miejscowym, tym bardziej, że enzymy proteolityczne szybko go niszczą. Zator oderwanymi cząsteczkami nowotworu powstaje wtedy, kiedy nowotwór niszczy naczynia krwionośne lub chłonne, rozpadające się zaś jego masy komórkowe przedostaną się do naczyń. W ten sposób powstają przerzuty nowotworowe w rozmaitych narządach i tkankach, zwłaszcza w tych, w których napięcie powierzchniowe jest niskie gruczoły, wątroba. Zator tłuszczowy powstaje, jeżeli do światła naczyniowego przedostanie się tłuszcz w postaci zawieszonych kropelek. Najczęściej zator wywołany czopem tłuszczowym spotyka się w złamaniach kości zawierających szpik, w zapaleniu szpiku. [więcej w: rejestracja internetowa do lekarza, leki przeciwbólowe na receptę lista, purchawka chropowata ]

Powiązane tematy z artykułem: leki przeciwbólowe na receptę lista purchawka chropowata rejestracja internetowa do lekarza