Śmierć samobójcza i sercowo-naczyniowa po rozpoznaniu raka AD 5

6 dni ago

2. Wskaźniki zachorowalności i względne ryzyko samobójstw i zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych po diagnozie raka, według wieku, płci, okresu kalendarzowego i wcześniejszej hospitalizacji z powodu chorób psychicznych lub sercowo-naczyniowych. Tabela 3. Tabela 3. Wskaźniki szans dla samobójstw lub zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych po diagnozie raka w analizie Crossover. Koncentrując się na pierwszych 52 tygodniach od rozpoznania jakiegokolwiek raka, stwierdziliśmy względne ryzyko 3,1 (95% CI, 2,7 do 3,5) dla samobójstwa (260 pacjentów, częstość występowania, 0,60 na 1000 osobo-lat). Spodziewana liczba samobójstw, skorygowana o wszystkie czynniki demograficzne, w ciągu tych 52 tygodni wynosiła 87, pozostawiając 173 przypadki związane z diagnozą raka. Wzrost ryzyka był zasadniczo stabilny pod względem wieku, płci, okresu kalendarzowego i innych czynników demograficznych (tabela 2 i sekcja 2 w dodatkowym dodatku). Częstość występowania samobójstw była wyższa wśród pacjentów z wcześniej istniejącymi chorobami psychicznymi lub sercowo-naczyniowymi, niezależnie od tego, czy u pacjenta wystąpiła niedawna diagnoza raka. Jednak względne ryzyko samobójstwa po rozpoznaniu raka było silniejsze u pacjentów bez współistniejących chorób niż u pacjentów z tymi chorobami (tabela 2). W analizie przypadku, ryzyko samobójstwa było 2,6 razy większe w 52 tygodniu od rozpoznania raka niż w innych przypadkach (Tabela 3). Śmierć z przyczyn sercowo-naczyniowych
Podczas obserwacji zaobserwowano 543,144 zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych u osób bez raka (częstość występowania, 7,53 na 1000 osobolat) i 48,991 u pacjentów, którzy otrzymali diagnozę dowolnego nowotworu z wyjątkiem guzów OUN (częstość występowania, 23,10 na 1000 osobo-lat). Najwyższe względne ryzyko 5,6 (95% CI, 5,2 do 5,9) zaobserwowano w pierwszym tygodniu po rozpoznaniu (1318 pacjentów, częstość występowania, 116,80 na 1000 osobolat). W pierwszym tygodniu po rozpoznaniu wszystkich nowotworów wystąpiło bardzo podwyższone ryzyko, ale rak skóry; podwyższenie ryzyka było najsilniejsze w przypadku guzów OUN, a następnie nowotworów przełyku, wątroby lub trzustki i raka płuc (tabela 1). Wielkość wzrostu ryzyka również szybko spadła w korelacji z czasem, jaki upłynął od rozpoznania raka, a znacznego wzrostu ryzyka nie obserwowano po pierwszym roku w przypadku większości nowotworów (tabela 1).
Skupiając się na pierwszych 4 tygodniach od rozpoznania jakiegokolwiek nowotworu, ale nowotworów OUN, stwierdziliśmy względne ryzyko 3,3 (95% CI, 3,1 do 3,4) dla śmierci sercowo-naczyniowej (2641 pacjentów, częstość występowania, 65,81 na 1000 osobolat). Skorygowana oczekiwana liczba zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych wyniosła 766 podczas tych 4 tygodni, pozostawiając 1875 zgonów związanych z diagnozą raka. Częstość występowania wzrastała wraz z wiekiem, niezależnie od rozpoznania raka, podczas gdy względne ryzyko porównania grupy nowotworowej z grupą bez raka wyraźnie malało wraz z wiekiem (Tabela 2)
[podobne: stomatologia cennik, stomatolog olsztyn, klinika stomatologiczna warszawa ]