Śmierć samobójcza i sercowo-naczyniowa po rozpoznaniu raka AD 3

1 miesiąc ago

Obliczając względne ryzyko i 95-procentowe przedziały ufności, porównaliśmy wskaźniki samobójstw i zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych w grupie z rakiem z osobami z grupy wolnej od raka. Zastosowaliśmy regresję Poissona dla samobójstw i ujemną regresję dwumianową w przypadku śmierci sercowo-naczyniowej. Negatywną regresję dwumianową wybrano, gdy założenie o równości średniej i wariancji w modelu Poissona nie było prawdziwe. We wszystkich modelach statystycznych skorygowaliśmy o wiek w okresie obserwacji, płeć, okres kalendarzowy w okresie obserwacji, stan cywilny (wspólne zamieszkiwanie lub brak wspólnego mieszkania), status społeczno-ekonomiczny (pracownicy umysłowi, pracownicy umysłowi, osoby pracujące na własny rachunek lub niesklasyfikowani) i poziom wykształcenia. Węższe kategorie wieku i okresów kalendarzowych wybrano do zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, aby zminimalizować resztkowe zakłócenia. Informacje o stanie cywilnym i statusie społeczno-ekonomicznym uzyskano ze spisu. Najwyższy poziom wykształcenia we wpisie do kohorty został pobrany ze szwedzkiego rejestru edukacji. Najpierw obliczyliśmy względne ryzyko samobójstwa i śmierci sercowo-naczyniowej w zależności od czasu od rozpoznania raka. Wybraliśmy okna czasowe, aby skupić się na hipotetycznie najbardziej stresującym okresie czasu 24, 25, jednocześnie zapewniając wystarczającą moc statystyczną do ujawnienia prawdziwych skojarzeń. W przypadku śmierci sercowo-naczyniowej badaliśmy tydzień 1, tygodnie 2 do 4, tygodnie 5 do 26, tygodnie 27 do 52 i tydzień 53 po diagnozie raka. Z powodu małej częstości samobójstw badaliśmy tygodnie od do 12, od tygodni 13 do 52 i od tygodnia 53.
Aby podkreślić natychmiastowy efekt diagnozy dowolnego raka, osobno obliczyliśmy względne ryzyko samobójstwa w pierwszym tygodniu po postawieniu diagnozy. Ponadto, przebadaliśmy 53 tydzień, aby porównać ryzyko obu wyników w okresie bezpośrednio po diagnozie z ryzykiem w kolejnych okresach, kiedy można się spodziewać obciążenia związanego z zaawansowaniem choroby lub leczenia. Przeprowadziliśmy analizy stratyfikacyjne w zależności od wieku w okresie obserwacji, płci, okresu kalendarzowego w okresie obserwacji, stanu cywilnego, statusu społeczno-ekonomicznego, poziomu wykształcenia i regionu zamieszkania w ciągu pierwszych 4 tygodni po rozpoznaniu raka z powodu śmierci sercowo-naczyniowej i podczas pierwszego 52 tygodnie po diagnozie raka na samobójstwo.
Ponieważ istniejące choroby mogą modyfikować wpływ diagnozy nowotworowej na wskaźniki samobójstw i zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, powiązaliśmy kohortę ze szwedzkim rejestrem stacjonarnym, który zawiera ogólnokrajowe informacje na temat przyjęć do szpitali od 1987 r. Przeprowadziliśmy stratyfikację analiz według wcześniejszych hospitalizacji z powodu zaburzeń psychicznych lub choroby sercowo-naczyniowe, jako pierwotna lub wtórna diagnoza, od 1987 r. Pacjenci zostali sklasyfikowani jako posiadający wcześniej istniejące choroby psychiczne lub sercowo-naczyniowe podczas całego okresu obserwacji, jeśli zostali przyjęci do szpitala przed wejściem do kohorty lub od prawdziwej daty przyjęcia, jeśli zostali przyjęci po wejściu.
Do analiz statystycznych wykorzystaliśmy oprogramowanie SAS, wersja 9.2 (SAS Institute)
[więcej w: stomatolog opole, acetazolamid, implanty zębów Kraków ]