Śmierć samobójcza i sercowo-naczyniowa po rozpoznaniu raka AD 2

W związku z tym wykorzystaliśmy ogólnokrajową rejestrację przypadków raka i przyczyn zgonów w Szwecji w celu oszacowania ryzyka zgonu z powodu samobójstw lub chorób układu krążenia wśród wszystkich pacjentów, u których niedawno zdiagnozowano raka. Metody
Projekt badania
Przeprowadziliśmy badanie dotyczące zapisu, które było oparte na Szwedzkim Spisie Ludności i Mieszkań w 1990 r., W tym 6 027 240 osób urodzonych w Szwecji, które ukończyły 30 lat między stycznia 1991 r. A 31 grudnia 2006 r. Korzystaliśmy indywidualnie. unikalne krajowe numery rejestracyjne łączące dane ze spisu powszechnego z ogólnokrajowymi rejestrami przypadków raka, przyczyn zgonów i migracji. Zgłaszanie nowotworów przez klinicystów i patologów było wymagane przez szwedzkie prawo od 1958 r., A kompletność rejestru nowotworów zbliża się do 100%. Badanie zostało zatwierdzone przez regionalną komisję ds. Oceny etycznej w Sztokholmie.
Stwierdzenie diagnozy raka
Wszyscy badani pacjenci byli obserwowani od stycznia 1991 r. Lub 30 urodzin, w zależności od tego, co nastąpi później, aż do śmierci, emigracji lub 31 grudnia 2006 r., W zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W trakcie obserwacji zidentyfikowaliśmy 534,154 pacjentów, którzy otrzymali pierwszą diagnozę raka (tj. Nie wykryto tego podczas autopsji), w tym 95 786 z rakiem prostaty, 74 997 z rakiem piersi (wśród kobiet), 62 719 z rakiem jelita grubego, 47,169 z czerniak lub inny rak skóry, 36 648 z rakiem limfatycznym lub krwiotwórczym, 34 743 z rakiem płuc i 13 447 z guzami ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Oprócz 6 najczęstszych postaci raka, 26.335 wysoce śmiertelnych nowotworów przełyku, wątroby i trzustki zostały połączone razem jako grupa. Kolejne 142 330 pacjentów miało inne typy raka.
Stwierdzenie samobójstwa i zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych
Osoby, które nie otrzymały diagnozy nowotworowej w czasie obserwacji, wniosły osobisty czas do grupy wolnej od raka. Pacjenci z chorobą nowotworową mieli osobisty udział w grupie wolnej od raka przed rozpoznaniem oraz w grupie diagnozującej raka od czasu diagnozy. Z rejestru przyczyn zgonów zidentyfikowaliśmy zgony z powodu samobójstw lub zdarzeń sercowo-naczyniowych jako przyczynę leżącą u podstaw. Osobno ocenialiśmy zawał mięśnia sercowego, inne choroby serca, zatorowość lub zakrzepicę oraz udar. Aby wykluczyć potencjalną błędną diagnozę pomiędzy podobnymi do udaru wyglądem (np. Guzem mózgu) a udarem mózgu, wykluczyliśmy udar z przyczyn sercowo-naczyniowych w analizie guzów OUN i wykluczono guzy OUN z dowolnego raka w analizie zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych ( określany jako dowolny rak, ale guzy OUN , 520,707 pacjentów).
Analiza statystyczna
[podobne: co ile oddawanie krwi, szpital limanowa poradnie, medycyna estetyczna wilanów ]

Powiązane tematy z artykułem: co ile oddawanie krwi medycyna estetyczna wilanów szpital limanowa poradnie