Ibrutynib jako terapia początkowa u pacjentów z przewlekłą białaczką limfocytową ad 8

1 miesiąc ago

Poważny krwotok wystąpił u 2% pacjentów w grupie otrzymującej chlorambucil w 7,1-miesięcznym okresie ekspozycji. Dyskusja
W tym randomizowanym badaniu z udziałem starszych pacjentów z uprzednio nieleczonym CLL lub małym chłoniakiem limfocytowym, ibutinib był lepszy od chlorambucilu w odniesieniu do wolnego od progresji i całkowitego czasu przeżycia, szybkości odpowiedzi i polepszenia zmiennych hematologicznych. Względne ryzyko progresji było o 84% mniejsze, a względne ryzyko zgonu było również niższe o 84% w przypadku ibutynibu niż w przypadku chlorambucilu. Toksyczność Ibutynibu była niewielka u większości pacjentów, przy czym 87% pacjentów kontynuowało terapię pojedynczym lekiem po medianie czasu obserwacji wynoszącej 18,4 miesiąca.
Wszystkie obecne standardy dotyczące leczenia CLL w pierwszej linii opierają się na chemioterapii cytotoksycznej, w tym na czynnikach alkilujących, analogach purynowych lub ich kombinacjach, z wyjątkiem pacjentów z delecją chromosomu 17p13.1, u których ibrutinib jest głównym czynnikiem pierwszego rzutu w terapii pierwszego rzutu. consensus guidelines.16,17,31,32 Oprócz tych efektów mielosupresyjnych, te cytotoksyczne metody chemioterapii mogą być związane z ekspansją subklonów z podwyższonym ryzykiem genetycznych nieprawidłowości (np. mutacja TP53 lub NOTCH1) 33-35 i zwiększonym ryzykiem nowotwory wtórne, w tym mielodysplazja związana z leczeniem i ostra białaczka szpikowa.36,37
Po rozpoczęciu tego badania, chlorambucyl w monoterapii uznano za standardowe leczenie pierwszego rzutu u starszych pacjentów z CLL.1,31,38,39. Badania fazy 3 wykazały ostatnio poprawę wyników w przypadku jednoczesnego podawania chlorambucylu z lekami przeciwzakrzepowymi. Przeciwciała monoklonalne CD20.9,10 W zależności od zastosowanego środka anty-CD20 w tych kombinacjach, mediana czasu przeżycia wolnego od progresji wynosiła 16,3 miesiąca (w przypadku rytuksymabu i chlorambucilu), 11 22,4 miesięcy (w przypadku ofatumumabu i chlorambucilu), 10 i 29,9 miesiąca (z obinutuzumabem i chlorambucilem) .11 Dodatek środka przeciw CD20, który wymaga powolnej infuzji, wiązał się z reakcjami na wlew o stopniu 3. lub wyższym (u 4 do 20% pacjentów) oraz z częstszym występowaniem neutropenii stopień 3 lub wyższy (w 27 do 35%) niż obserwowano w przypadku samego chlorambucylu.9,10
Podobnie do wyników obserwowanych u pacjentów z nawrotem choroby, stwierdzenie pozytywnego wpływu ibututynibu na przeżycie wolne od progresji w obecnym badaniu zaobserwowano w podgrupach wysokiego ryzyka, w tym u pacjentów z Rai w stadium III lub IV choroby, u pacjentów z chromosomem 11q22. 3 usunięcie i te z niezmutowanym IGHV. W wieku 18 miesięcy wskaźnik przeżycia wolnego od progresji w przypadku ibutynibu oszacowany przez niezależny komitet ds. Przeglądu wynosił 90%, a wskaźnik oceniany przez badacza wynosił 94%; mediana przeżycia wolnego od progresji z użyciem ibutynibu nie mogła być oszacowana ze względu na niewielką liczbę zdarzeń progresji. Mediana czasu przeżycia wolnego od progresji 18,9 miesiąca w przypadku chlorambucilu obserwowanego w tym badaniu wydaje się być ogólnie dłuższa niż w poprzednich badaniach z chlorambucilem u wcześniej nieleczonych pacjentów, u których mediana przeżycia wolnego od progresji mieściła się w zakresie od 8,3 do 20,0 miesięcy. 3-5,8,10,11 Stosunkowo silne działanie chlorambucilu w obecnym badaniu mogło być częściowo zależne od ogólnie długiej ekspozycji na chlorambucil, niż miało to miejsce we wcześniejszych badaniach z udziałem wcześniej nieleczonych pacjentów z CLL lub wykluczeniem. pacjentów z delecją chromosomu 17p13.1 (zazwyczaj 5 do 10% wcześniej nieleczonych pacjentów z CLL).
Ibutynib istotnie poprawił całkowity czas przeżycia, z całkowitym wskaźnikiem przeżycia wynoszącym 98% po 24 miesiącach, co jest zgodne z 97% wskaźnikiem odnotowanym w badaniu 2 fazy z użyciem ibrutinibu z 3-letnim okresem obserwacji.27 W tych dwóch badaniach, zgony (3 zgony u 136 pacjentów i zgon u 31 pacjentów) zostały ograniczone do wczesnej fazy obserwacji z relatywnym plateau na krzywej przeżycia po
[hasła pokrewne: metformina w ciąży, usg ortopedyczne kraków, neurolog w koninie ]

Powiązane tematy z artykułem: metformina w ciąży neurolog w koninie usg ortopedyczne kraków