Ibrutynib jako terapia początkowa u pacjentów z przewlekłą białaczką limfocytową ad 6

1 miesiąc ago

W grupie ibutinibu pięciu pacjentów (4%) miało pełną odpowiedź, a jeden (1%) miał pełną odpowiedź z niecałkowitym odzyskaniem liczby krwi. W grupie chlorambucilu dwóch pacjentów (2%) miało pełną odpowiedź. Dane były nieznane, brakujące lub niemożliwe do oceny dla sześciu pacjentów w grupie ibrutinibu i ośmiu w grupie z chlorambucylem. Stosunki częstości i wartości P opierają się na teście chi-kwadrat Cochrana-Mantela-Haenszela, stratyfikowanym zgodnie z wynikiem oceny sprawności ECOG (0 lub względem 2) i stadium choroby (stadium Ra .II vs. III lub IV) . Procenty mogą nie sumować się zgodnie z oczekiwaniami z powodu zaokrągleń. Ibutynib znacząco wydłużał całkowite przeżycie (mediana, nie osiągnięto w żadnej z grup). Całkowity czas przeżycia po 24 miesiącach wyniósł 98% dla ibrutinibu w porównaniu z 85% dla chlorambucylu, przy względnym ryzyku zgonu z ibutinibem, które było o 84% niższe niż dla chlorambucilu (współczynnik ryzyka, 0,16, 95% CI, 0,05 do 0,56; P = 0,001) (rysunek 2A).
Po medianie czasu obserwacji wynoszącej 18,4 miesiąca zmarło 3 pacjentów z grupy ibrutinibu, w porównaniu z 17 pacjentami z grupy chlorambucylu. Trzech pacjentów z grupy ibrutinibu, którzy zmarli, obejmowało osobę zmarłą z powodu zakażenia klebsiella i 2 osoby, które zmarły z nieznanych przyczyn (tabela S3 w dodatkowym dodatku). Spośród 17 pacjentów z grupy chlorambucil, którzy zmarli, najczęstsze przyczyny to postępująca choroba i infekcja. Żaden z pacjentów z grupy ibrutinibu, u których wystąpiła choroba, nie zmarł podczas obserwacji.
Odpowiedź
Wskaźnik odpowiedzi oceniany przez niezależny komitet ds. Przeglądu był znacznie wyższy w grupie ibrutinibu niż w grupie chlorambucilu (86% vs. 35%) (rys. 2B); 4% pacjentów w grupie ibrutinibu miało częściową odpowiedź z limfocytozą. Szczegóły dotyczące częstości i czasu trwania limfocytozy za pomocą ibrutinibu podano w Tabeli S4 w Dodatku Uzupełniającym. Całkowite odpowiedzi (w tym u pacjentów z niepełnym odtworzeniem liczby krwi) wystąpiły u 4% pacjentów w grupie ibrutinibu oraz u 2% pacjentów w grupie z chlorambucylem (ryc. 2B).
Zmienne hematologiczne
Rysunek 3. Rycina 3. Zmienne hematologiczne w czasie w populacjach bezpieczeństwa. Przedstawiono średnie wartości hemoglobiny (panel A) i średnie liczby płytek krwi (panel B) w czasie w populacji bezpieczeństwa w każdej grupie poddanej leczeniu. Populacja bezpieczeństwa obejmowała wszystkich pacjentów, którzy otrzymali co najmniej jedną dawkę badanego leku. Każdy znacznik oznacza dzień cyklu (C). Pomiar bazowy był ostatnim pomiarem w 1. dniu pierwszego cyklu lub przed nim. I słupki reprezentują standardowe błędy.
Wskaźniki stałej poprawy parametrów hematologicznych były istotnie wyższe w przypadku ibutinibu niż w przypadku chlorambucilu (tabela S5 w dodatkowym dodatku). Wśród pacjentów z niedokrwistością na początku badania, istotnie wyższy odsetek pacjentów w grupie ibrutinibu niż w grupie z chlorambucylem utrzymywał poprawę poziomu hemoglobiny (84% w porównaniu z 45%, P <0,001) (tabela S6 w dodatkowym dodatku). Podobnie u pacjentów, którzy mieli trombocytopenię na początku badania, istotnie wyższy odsetek pacjentów w grupie ibrutinibu niż w grupie z chlorambucylem utrzymywał poprawę liczby płytek krwi (77% [więcej w: stomatologia katowice, stomatologia cennik, stomatolog dziecięcy ]

Powiązane tematy z artykułem: stomatolog dziecięcy stomatologia cennik stomatologia katowice