Ibrutynib jako terapia początkowa u pacjentów z przewlekłą białaczką limfocytową ad 5

1 miesiąc ago

Przeżycie wolne od progresji z Ibutynibem w porównaniu z Chlorambucilem. Pokazano czas przeżycia bez progresji oceniany przez niezależny komitet przeglądowy (Panel A) i przez badaczy (Panel B). Znaczniki oznaczają pacjentów z ocenzurowanymi danymi. Mediana przeżycia wolnego od progresji w grupie ibrutinibu nie została osiągnięta (NR). Panel C pokazuje analizy podgrup przeżycia wolnego od progresji jako wykresy leśnych współczynników ryzyka dla postępu choroby lub śmierci. Rozmiary okręgów są proporcjonalne do rozmiarów podgrup; paski błędów wskazują 95% przedziały ufności. Przerywana linia pionowa przedstawia ogólny efekt leczenia dla wszystkich pacjentów. Górna granica normalnego zakresu (ULN) dla poziomu dehydrogenazy mleczanowej wynosiła 250 U na litr. Współczynniki wydajności Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) wynoszą od 0 do 5, przy czym 0 oznacza brak objawów i wyższe wyniki wskazujące na zwiększenie niepełnosprawności. Ibrutinib powodował znacznie dłuższy czas przeżycia bez progresji niż w przypadku chlorambucilu (mediana, nieosiągnięty w porównaniu z 18,9 miesiąca) ocenionego przez niezależny komitet recenzujący, przy względnym ryzyku progresji lub śmierci, która była o 84% niższa niż w przypadku chlorambucilu (zagrożenie stosunek, 0,16, 95% przedział ufności [CI], 0,09 do 0,28, P <0,001) (Figura 1A). Stopień przeżycia bez progresji po 18 miesiącach wynosił 90% w grupie ibrutinibu w porównaniu z 52% w grupie chlorambucilu.
Wyniki analizy czasu przeżycia wolnego od progresji były zgodne w podgrupach wysokiego ryzyka, w tym u pacjentów z Rai III lub IV, gorszy wynik ECOG-status, obecność delecji chromosomu 11q22.3 i niezmutowany status IGHV (ryc. 1C). Stopień przeżycia bez progresji po 18 miesiącach stosowania ibrutynibu wynosił około 89% zarówno w podgrupie z niezmutowanym IGHV, jak iw podgrupie ze zmutowanym IGHV; odpowiednie wskaźniki czasu przeżycia wolnego od progresji dla chlorambucilu wynosiły 47% i 51%. Badanie oceniające przeżycie bez progresji, kluczowa analiza wrażliwości, wykazało również znaczne wydłużenie czasu przeżycia wolnego od progresji dla ibrutinibu (mediana, nieosiągnięty vs. 15,0 miesięcy), przy względnym ryzyku progresji lub śmierci, która była o 91% niższa niż z chlorambucylem (współczynnik ryzyka, 0,09; 95% CI, 0,04 do 0,17; P <0,001) (rysunek 1B). Jedyny przypadek transformacji Richtera (CLL, która przekształciła się w agresywny, szybko rosnący chłoniak z dużych komórek) wystąpił w grupie chlorambucilu.
Ogólne przetrwanie
Ryc. 2. Ryc. 2. Całkowity czas przeżycia i odpowiedzi na leczenie za pomocą Ibutynibu w porównaniu z Chlorambucilem. Wyniki pokazują ogólny czas przeżycia z ibrutinibem w porównaniu z chlorambucilem (panel A) i najlepszą odpowiedzią na leczenie ocenioną przez niezależny komitet recenzujący (Panel B). Znaczniki oznaczają pacjentów z ocenzurowanymi danymi. Kategorie oceny odpowiedzi obejmowały odpowiedź całkowitą (CR) lub pełną odpowiedź z niepełnym odzyskiwaniem liczby krwinek (CRi), sferyczną odpowiedź częściową (nPR, zgodnie z Międzynarodowymi Warsztatami Kryterium Białaczki Limfocytowej dla odpowiedzi, 28 nPR określono jako kompletną odpowiedź z guzkami limfoidalnymi w szpiku kostnym), częściową odpowiedzią (PR), częściową odpowiedzią z limfocytozą (PR-L), stabilną chorobą i postępującą chorobą
[więcej w: stomatolog zielona góra, dentysta bielsko, stomatolog bielsko biała ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bielsko stomatolog bielsko biała stomatolog zielona góra