Alfuzosyna i objawy przewlekłego zespołu chronicznego zapalenia prostaty i bólu miednicy ad 6

Istnieje kilka powodów takiej praktyki: alfa-blokery są uznawane za leczenie pierwszego rzutu w przypadku objawów dolnych dróg moczowych (podobne do tych u mężczyzn z zespołem zapalenia gruczołu krokowego z przewlekłym bólem miednicy) u starszych mężczyzn z rozpoznaniem klinicznego łagodnego rozrostu gruczołu krokowego, 30 receptory alfa zlokalizowane w ośrodkowym układzie nerwowym są odpowiedzialne za długotrwałe zespoły bólowe [31], a najnowsze dane przedkliniczne sugerują, że alfa-blokery, takie jak alfuzosyna, mogą zmniejszać neurogenne zapalenie w dolnych drogach moczowych. Identyczny odsetek odpowiedzi w klinicznie znaczącym zmniejszaniu objawów w niniejszym badaniu kontrastuje z wynikami czterech mniejszych randomizowanych, kontrolowanych placebo badań klinicznych14-17, ale są one zgodne z wynikami innego dużego, randomizowanego, kontrolowanego placebo badania.11 Cztery pozytywne W badaniach wzięło udział 37 pacjentów17 do 90 pacjentów, 15,16 i o czasie trwania od 6 tygodni14 do 6 miesięcy.16,17 W jednym z badań uczestniczyli pacjenci bez wcześniejszej ekspozycji na alfa-adrenolityki, 15 z nich było włączonych do badania niezależnie od tego, czy mieli poprzednia ekspozycja, 16 i 2, nie dowiodły, czy pacjenci mieli wcześniejszą ekspozycję .4,17 Ponadto każde badanie wykorzystywało inny pierwotny punkt końcowy. Różnice w wynikach między obecną próbą a tymi czterema próbami mogą odzwierciedlać włączenie różnych populacji mężczyzn, różne czasy trwania leczenia lub ich wybór różnych pierwotnych wyników. Większa próba, która była odpowiednio zasilana (196 pacjentów) i wykorzystała projekt czynnikowy dwa na dwa do oceny efektów 6-tygodniowej terapii z alfa-blokerem, tamsulosyną, ciprofloksacyną, lub obydwoma, dla całkowitego wyniku NIH-CPSI , nie wykazały znaczących korzyści z terapii blokerami alfa11. Jednak mężczyźni włączeni do tego badania zgłaszali długotrwałe objawy i wcześniej byli leczeni innymi lekami, w tym alfa-blokerami. Argumentowano, że pacjenci, u których objawy rozwinęły się niedawno i którzy wcześniej nie byli leczeni alfa-adrenolitykami, mogą z większym prawdopodobieństwem odnieść korzyść, szczególnie przy dłuższym okresie terapii33-35. Tę hipotezę testowano w niniejszym badaniu.
Nasze badanie dotyczyło mężczyzn, którzy wcześniej nie byli leczeni alfa-adrenolitykiem i którzy zgłosili występowanie objawów przez 2 lata lub krócej – cechy charakterystyczne dla mężczyzn biorących udział w kilku poprzednich badaniach klinicznych, które wykazały korzystny wpływ tej klasy leków, ponieważ oraz pacjentów obserwowanych przez lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Ponadto, nasz pierwotny wynik był oparty na zwalidowanym instrumencie, NIH-CPSI.18 Wykazano, że ten wskaźnik reaguje na zmiany objawów w czasie20 i został przyjęty na całym świecie jako główny punkt końcowy w badaniach klinicznych z udziałem mężczyzn z przewlekłym zapaleniem stercza -mechaniczny zespół bólu miednicy.1,10-17 Stopień zmiany wymagany do spełnienia definicji pozytywnej odpowiedzi na leczenie (spadek o 4 lub więcej punktów w przypadku NIH-CPSI) również wydaje się mieć znaczenie kliniczne.20 Wreszcie, Przeanalizowaliśmy szeroki zakres zgłoszonych przez pacjentów wyników wtórnych, które wcześniej okazały się istotne w tym zespole.5,36
Należy również zauważyć ograniczenia naszego badania. Przyjrzeliśmy się tylko pojedynczemu blokerowi alfa, a czas trwania naszego badania wynosił 12 tygodni W związku z tym nie można wykluczyć, że lek byłby korzystny, gdyby okres leczenia był dłuższy lub gdyby u pacjentów występowały bardziej nasilone objawy (trwające krócej niż rok) lub klinicznie istotne objawy mikcji.
Wyniki naszych badań będą informować nie tylko o przyszłych badaniach klinicznych alfa-blokerów, ale także o innych potencjalnych terapiach. Chociaż dowody na stosowanie alfa-blokerów do leczenia mężczyzn z nowo rozpoznanym chronicznym syndromem bólu miednicy z przewlekłym zapaleniem gruczołu krokowego jest stosunkowo słabe, autorzy kilku przeglądów systematycznych i metaanaliz poparli stosowanie tej klasy leków u takich mężczyzn. 33-35 Nasze badanie nie wspiera tych zaleceń i powinno skłonić do ponownego rozważenia wyboru początkowej terapii dla tych pacjentów.
[więcej w: nhg, rejestracja internetowa do lekarza, protezy zębowe bydgoszcz ]

Powiązane tematy z artykułem: nhg protezy zębowe bydgoszcz rejestracja internetowa do lekarza